Edzőm naplója

Edzőm naplója

Paradicsomos finomságok

2015. szeptember 06. - Edzőm naplója

Ha nyár, akkor paradicsom! Ebben a bejegyzésemben összegyűjtöttem 3 nagyon finom paradicsomos ételt. Mivel nem szeretek órákat pepecselni a konyhában, biztosak lehettek benne, hogy könnyen, gyorsan elkészülő finomságokról lesz szó. Íme:

1. Wokban sült nyári zöldségek mediterrán fűszerezéssel
Ha nyár, akkor tuti, hogy van itthon paradicsom, paprika, cukkini és padlizsán. Általában lecsót szoktam belőlük csinálni, de most valami mediterrán dologra vágytam. Ez lett belőle. Nagyon egyszerű: felkockázott, elszeletelt zöldségeket megsütöttem. Forró olivaolajra dobtam paprika- cukkini, padlizsán-paradicsom sorrendben, pár perces eltéréssel, hogy a végére mindegyik azonos mértékben puhuljon meg. Sóval, borssal, bazsalikommal, oregánóval és kakukkfűvel fűszereztem. Egyszerű, de nagyszerű, köretként natúr csirkemell mellé kiváló! ;)

12000130_1033643649981390_438258689_n.jpg

2. Töltött padlizsán
Imádom a padlizsánt. Minden formában, de megtöltve a leginkább. Vettem fél kiló darált marhahúst, amit serpenyőben olajon, apróra szelt vöröshagymán, 3 darab kockára vágott csiperkegomba és a kivájt padlizsánok felkockázott belső részének társaságában megsütöttem, sóval, borssal és őrölt pirospaprikával fűszereztem. A végén egy kevés paradicsompürét kevertem hozzá, hogy ne legyen nagyon száraz. 4 db padlizsánfelet megtöltöttem a hússal és kb. 20 percig alufóliával lefedett tepsiben sütöttem. Majd levettem az alufóliát, paradicsomkarikát tettem a töltött padlizsánok tetejére, megszórtam reszelt sajttal, majd még visszatettem a sütőbe addig, amíg megpirult a tetejük. Önmagában vacsoraként, vagy rizzsel körítve és friss salátával tálalva ebédként laktató finomság.


12000057_1033643676648054_213744575_n.jpg

3. Paleo pizza
Ha szerda, akkor paleo! Nem követjük szigorúan a paleo étrendet, de hogy új fogásokat, ízeket ismerjünk meg, párommal úgy döntöttünk, hogy minden héten elkészítünk egy paleo ételt. Mivel szerdán viszonylag több időnk van, így ezt a napot neveztük ki "paleoreceptkipróbálós" napnak. Ez a pizza is egy ilyen szerdai napon esett górcső alá.
A pizza tésztájához 3 tojást habosra vertünk, majd 3 kanál kókuszolajat és annyi szezámmaglisztet kevertünk bele, hogy muffintészta állagot kapjunk. Egy csipet sóval ízesítettük és egy kávéskanál szódabikarbónát tettünk bele, hogy laza tésztát kapjunk. Sütőpapírral bélelt tepsiben 2 kis kb. 1cm vastag pizzalapot formáztunk és 10 perc alatt megsütöttük, majd a sütőből kivéve bazsalikomos paradicsomszósszal megkentük és feltettük a feltétet. Szokásomhoz híven nálam megint vastagabb lett a feltét, mint a pizzatészta. :) Házi kolbász, gomba, paradicsom, paprika és végül a sajt. Aranybarnára sütöttük és jóízűen megettük.

11998074_1033643646648057_148123176_n.jpg

Szerencsére még jó sokáig lehet kapni friss, napérlelte paradicsomot, használjátok ki és készítsétek el Ti is ezeket az egészséges finomságokat! Biztos vagyok benne, hogy ízleni fog! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://edzomnaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr937423394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása